Prosedur Ujian Saringan HIV Pra Perkahwinan.



huwaaarghhhh pepagi ahad da bangun.....padahal tu je waktu aku rehat xpela nak kawen punya pasal...




dari keluar rumah aku mmg xbnyak cakap dengan si dye aku baca ayatul qursi bebanyak supaya urusan aku n dye d permudahkan mana taknya at tu takot + sedihh >sbb dye nk g lumut,perak< erkhhhhh walaupon muka aku nampak senyom tapi at aku allah jer tahu.... aku kuatt...

tips: tok korang rase gelisah ke ap ke korang baca jer ayatul qursi 




seelokknyer korang buat la awal sbb HIV test ni tahan 6bulan...

Prosedurnya :

1. pegi pejb.agama mintak borang ujian saringan HIV > di dye yg amek hihiki pastu bergegas ke klinik mahmoodiah .... ramainnyaaaa manusia... 
2. g kaunter cakap kat nurse tu nak buat hiv test t dye bagi borang isi ler..(xde pic lupa nk amek)
da tulis lengkap g balik kat dye mintak no pastu tunggu untuk daftar sebagai pesakit luar, tunggu No. dipanggil, bayar RM1 dan cakap nak buat ujian saringan HIV pra perkahwinan..nanti dia bagi borang kalau tak ada lagi..kalau dah ada nanti dia bg resit bayaran dan No. giliran baru untuk buat ujian saringan.
3. Tunggu No. anda dipanggil...kat Klinik Mahmoodiah Johor kena pergi kaunter c pastu amek darah pastu g makmal pastu g lak bilik no15..
4. Dah selesai nanti nurse tu suruh tunggu kat luar sampai nama dipanggil..
5. nurse beri salinan bahagian belakang borang ujian saringan HIV yang kita tulis td.. kalau dapat salinan borang tu maksudnya negatif HIV la hihi..settle dah..
6.oh lupa law johor dorang akan minta 0.20sen tok sampol so if korang tak kisah korang bagi la 0.20sen kat dye..law xnk bawak la dari umah...  

nanti korang akan dapat sampul surat yg bercop bakal pengantin/ujian HIV nnt nurse tu akan cakap "hiv test awak ok..ni saya dah gam awak jangan buka ya pass teros ke pejb.agama.."---sattelllll...oppsss belomm nak daftar nikah pulakkkkk

Masa buat tak lama sebab aku n my imam kua pagi tapi tak la pagi mane pon...dlm kol 8.15 kot sampai pejb agama g amek borang HIV pastu g klinik..naseb klinik dgn pejb agama hanya 5-10minit...siap semua lbh kurang 11.30 gak..sbb johor kan ahad kerajaan bukak tapi swasta cuti so mana yang swasta tu mmg amek peluang tok buat ahad tak ggu hari kerja...tapi mmg lapaaa..al maklom xsarap my imam hanya beli air teh bunga mmg feberet aku...dye nom nes jer masing2 da ngadu lapo...

siap je HIV test tu g pejb agama..sudahla park xder pusing2 cari park...konon2 nk la amek no tapi hampehhhh no habesss so terpaksa la datang kol 2pm tok rebot no...huwarrrggg di sebabkan lapa menyelubungi diri my imam kata makan jom..aku kata makan area dekat2 je nnati tak lambat..sudah makn solat teros ke pejb agama balik...huh siyess mmg ramai...huhhhh...aku rase dorg tgu dr kol12pm tok dpt no..2072 sebelom no aku tu 2060 huhu panas bontot ngu...
ni tok warga @johor bahru


memo: aku ad date dgn doc. 28 oct 2014 ni..hmmm

daaaa diiiiiii duuuuu....

Comments

Popular Posts