MANIS BAK RAMBUTAN





Kisah si mummy kena nom air gula…

Amboiii..dapat ja taw kena num air gula..wahhh otak da berlari2 kenapa2 aku di pilih nom air yg rata2 semua kata wekk tak sedap..eiiuuu…

Aku mmg akn refer org2 pengalaman dan makcik google tok aku sedia nom air gula ni…huwaaarghhh…

Ok jari pantas menaip “minum air gula untuk ibu hamil” keluar la mcm2 persepsi yg berbagai..

Ada yang aku baca air gula pekat likat..terasa kat tekak nk muntah itu ini…tak kurang gak kata kalau diberi suam2 insyallah boleh telan..

Aku da berpikir konon nk req suam2 air gulanya..


Tiba la 26 april 2015 kat klinik tiram ..
Waktunya menyerahkan segala terbaik tok ank dalam perut ni..

Waaaahhh kol 6.55am org da ramai beratur terbaikk lahh..mama da mula bebel “itu la org suruh cepat org ramai tak nak dengar” haiiihh aku dengan lemah hanya mendengar tanpa kata..bukak je klinik semua berebut masok amek no.. aku nk nyelit tak muat jadi aku cuit je mintak pass kan 1 no rok aku hahah..naseb ahh..
Dapat la 8024 no yg agak kejaohan..

Otak da kembang kempis piker nak minom air gula ni..sambil duduk dengan ma bebual ad sorg ibu ni..ank masok 4 ( termasok dlm tummynya la) dia kata air gula ok la tak manis mcm org2 ckp.. dlm at aku iya je org ni..nk sedapkan at aku la tu…rupenya dia pon dating tok minum air gula..hahaha.

Ok aq Cuma mind set je air gula sedap manis macam rambutan (memandangkan aku mmg nk rambutan yg br nak berputik bunga nya..hmmm)

Ting….no aku naik 8024
Dupdap2…


Nurse : hari ni minom gula ya?
Aku : senyum..iya..
Nurse : ok sebelum minum kita amek darah selepas 2jam amek darah lagi ya..
Aku : oowhh ok  (nak ke tak ke mmg kena kan ikot jer)
Nurse : maaf ya saya cucuk..(darah ku diambill…tettt)
Aku : senyap senyum je mampu sedangkan otak memikir air gula bekas besar hah…
Nurse : ok boleh minum air gula kat situ..
Aku : allahuakbar (dlm hati)..


ni gambar ikhsan dari mummy google


Aku minum dengan bismillah dan mind set sedap bak rambutan… glup..seteguk..manis..erkhh naseb suam..glup glup..glup agak 5,6 teguk gak nak ngabes kan tuh..

~kalau sapa penah minum stevia, hah gitu la rasa manis nya..ganaknya mmg gula stevia kot..






ni la stevia...

Nurse : abes tak kak? Tengok cawan
Aku : erkh nk tgk2 lakk bg minom bg taw (dlm at berkata) smbil menunjukkan gelas yg da kosong.
Nurse : ok 10.16am dating balik untuk amek darah.. jangan muntah ya..kalau muntah bagi taw..
Aku : okeh..

Pastu g la check berap check bp check air kencing…

G plak check darah cucuk kat hujung jari tuh..
Pastu g scan tummy..org yg ramai jangan kata la..haihh pening tgk org reramai ni…
Jeng2 scan ank mummy kat tummy …
Aloh2…kocik..nampak jantung n kepala dia…


“…Nak story yang benor ni kome…
Pada teman ler ayor gula tu idak ler macam mana yg org dok ckp tu manis melekit  ler manis sampai muntah ler…IDAKKKKKK … law udah mindset ayor gula ni tak sedap la itu la ini la..maka itu ler jadinya..jadi macam teman mindset manis bak rambutan.. COMPEM  sodap…tapi kome jgn ler bayang kan ayor gula macam lambchop ke laksa ke mmg idak ler sama rasanya..kome kena bayangkan buah yg kome rase sedapnya manis..inshaallah ayor gula tu mcm ayor masak je kome minum…”



Harap2 result nnt bagus..harap takde pape..huwaaa….








hah dah alang2 story STEVIA meh kasi close up sikit pasal STEVIA nih...bagi u all terang n nyata pengatahuan tok ni... jommmm....





Bagaimana mahu guna Stevia?
Mudah sahaja sahabat-sahabat :-

-Mula-mula, sorok dulu gula kat dapur tu. Letak kt ruang tamu ker... sbg hiasan
-Kedua, setiap kali nk buat air letak setitis@4 titis stevia dlm minuman anda.

~Gelas - 1 titik
~Jug    - 3-4 titik
~Masakan tumis - 2 titis ke ats

Ok..kacau-kacau dan minum. Tak yah tunggu larut okay sbb stevia sgt mudah larut. Sekejap jer.


Dan kita anda mahu dapat kesihatan menyeluruh dgn stevia ada 2 cara 

Pertama: Minum 1.5 liter air dgn 15 titik stevia...habiskan yer.


Atau

Kedua: Minum 500ml dgn 5 titik pd sblh pagi,petang dan malam. 3 botol setiap hari.
InsyAllah stevia bukan ubat jd ia tdk perlukan KKM. Dan bila begitu baby @ ibu mengandung pun boleh ambil stevia.
Dan satu lg stevia akan bertindak dlm bdn kita
Andaikata kita jarang minum air masak sekalu,kepala akan rasa pening sikit. Jd minum byk air yer


Jika anak anda ada ruam dikulit boleh sapu dgn stevia yer. Sebab stevia berfungsi antiseptik,insyaAllah kulit makin baik

Atau jika kulit anda terkena panas atau melecur atau jari terhiris pisau,segera titikan dgn stevia yer. Gelembung cepat pecah, dan sakit kurang.
Utk para wanita  yg ingin menjaga kecantikan wajah, sapu stevia dikulit wajah. Jgn risau tak melekit tau,semut tak suka pd stevia. InsyaAllah kulit makin cerah,pori makin rapat dan satu lagi jerawat-jerawat cepat mengecut. Amalkan setiap malam.

Kelebihan Stevia;
  1. Mengimbangi kandungan gula dalam badan
  2. Mengurangkan masalah keradangan
  3. Menurunkkan kadar gula dalam darah, sesuai untuk pesakit kencing manis dan Hypoglycemia
  4. Melawaskan pembuangan air kecil
  5. Meningkatkan tenaga dalam badan.
  6. Membantu sistem penghadaman.
  7. Mengatasi masalah imsomnia atau sukar tidur.
  8. Berupaya mengawal berat badan (obesiti). 
Alamakkkkkk....byknyer fungsi stevia
Cpatlah habis yee hehehe......
Xper beli ulangan murah jer sangat menjimatkan
Dapat reward point lg...Bestkan???




boleh contact
 suhaila 0127657866 
(msj kol 
wasap)
https://www.rcc2u.com/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=82&lang=ms










































Comments

Popular Posts