Assalamualaikum…

Bumi johor hujan..alhamdulillah rahmat allah..moga allah merahmati kita dan kita sentiasa dalam lindungannya...

Hmmm aku bukan nak cerita bab hujan sebenarnya, tapi nak share dengan korang mungkin berguna bila di perlukan..

Mama aku menanggung sakit hamper setahun..mama ni tukang urut tradisional..masa majlis kawen aku mama banyak menggurut sbb tu ja sumber rezki mama..BUKAN ni yang aku nk story…hihi aku nk story sakit yang ma aku tanggung…

Hampir setahun dia menanggung sakit belikat bisa katanya lepas tu minta aku urut..disebabkan aku bukan tukang urut terlatih jadi aku bedal je ngurut hihi..mula kata kurang..tapi jadi lagi..

Habes duit jangan ditanya la..dan sememangnya aku takde simpanan…(so u all beingat la duit yang ada jangan dihabeskan simpan untuk masa susah..jangan jadi macam aku..sudah lah gaji mengecil dan tiada simpanan)  

Pegi klinik je da 3klinik..kos perubatan swasta jangan ditanya dapat 20rm semuanya main ratus2.. ubat..infared..injection pegi xray katanya tulang tengkuk da bergesel.. Allah masa tu aku pikir mana nk aku pinjam duit..aduhaii dugaan…
Mama pon usha plak ke hospital kerajaan “ HSI “ … mula pegi klinik..
doc hanya bagi ubat tahan sakit.. 
aku kata ubat tahan sakit ja ke? Aku tunjuk xray yang dari klinik swasta baru la dia belik2 xray tu pastu baru buat surat untuk appoiment doc pakar..selesai jumpa doc klinik terus ke hospital untuk buat appoiment dengan pakar tulang… huh … ok appoiment 12 may 2015 masa dapat tarikh appoiment ni mengambil masa sebulan tok jumpa pakar..alahai nasib la aku bukan orang senang kalau orang senang nak aja aku ke swasta..

Sementara menunggu nak ke appoiment tu macam2 ikhtiar..adalah kawan mama ni syor kan ke “ CERAGEM ” (korang boleh la search )  ni serba sedikit tentang CERGAM ..

CERAGEM telah mempunyai lebih 3500 centre diseluruh dunia. Sila ke website ini untuk melihat centre di seluruh dunia http://www.ceragem.net/
Centre disini telah ditubuhkan pada 23 Ogos 2010 dan telah beroperasi di Taman Molek dan menyediakan rawatan untuk orang ramai nikmati faedah kesihatan yang baik secara PERCUMA!!

Kini selain Katil Ajaib CERAGEM keluaran terbaru CERAGEM adalah Slim Belt dan Produk Kecantikan Feellan yang juga disediakan PERCUMA untuk kegunaan pengguna yang datang ke centre kami. Jadi jangan tunggu lagi, bertindaklah dari sekarang. 
Mencegah lebih baik dari mengubati. 
Temui kami, kami sedia membantu dan jangan berputus asa atas sakit dan masalah kesihatan anda, cubalah rawatan katil CERAGEM, Tiada Ubat, Tiada Suntikan, Tiada pembedahan dan yang pentingnya ianya adalah PERCUMA.

No 94-01 Jalan Molek 2/2.
Taman Molek.
81100 Johor Bahru. Johor
Tel :- 07-357 2580
Isnin - Jumaat : 8.00 pagi - 5.20 petang
Sabtu : 8.00 pagi - 1.20 petang

katanya ramai yang da sembuh..dan ada yang bertemu jodoh..apa pon semua atas keizinan allah.

Ok lah sambung … mama kata alhamdulilah lega.. aku pon lega la dengar ma kata da kurang..masa pertama kali dating aku teman sbb aku cuti hari tu.. pastu hari berikutnya mama pergi sendiri..katanya  masuk hari ke 7 bisa balik bila bola rolling tu bergolek2 …macam nak nagis katanya ..aku pon binggung ma aku ni sakit apa sebenarnya..

Tak lama tu guru ngaji ma ad cerita kan tentang ustazah yang kakinya entah kenapa dan pergi ke TONGKAKNG PECAH ,BATU PAHAT sembuh deng kuasa allah izin allah.. aku pon ckp dengan ma mintak la  alamat ke no hp ke..duit mmg aku rusing..nak tak nak kena mintak en.somi nya wet sbb aku lom gaji..
Nak kata pakar ke jalan sana tu tak la tapi pernah la 2-3 kali kesana..tu pon org bawak…ok lah ringkas kan cerita..ahad 2may2015 aku memandu la cik bibah tu dengan penunpangnya ada mama , nenek angkat dan aku (sebab aku yang drive,so mesti ada aku la kan)
Kali ni tawakal berserah dan memohon sedalamnya agar mama sembuh..dalam perjalanan ke BP tu aku hanya mampu berdoa..kesian tgk mama sakit…

Ni aku cerita nak ke rumah AJI ni..




Keluar  tol YONG PENG (U) lepas tu jumpa traffic light BELOK KANAN terus la memandu..nanti masok kawasan perkampungan jumpa la PARIT YANI la apa la..pastu nanti Nampak SIMPANG KE MEDAN jangan pulak korang ke sana…korang belok ke KIRI yang mana menghala ke TONGKAKNG PECAH.. kat situ korang cari nama tempat BINDU..kalau korang prihatin korang akan lalu jambatan yang ada sungai (sungai apa aku tak pasti) dalam 200m gitu korang belok ke KIRI dan terus kan la memandu sehinnga jumpa SURAU,COURTBADMINTON & BALAI RAYA dan disitu la RUMAH AJI ni betul2 belakang balairaya
Ini kalau korang dari yong peng (u) taw law korang dr BP pon tak susa..kalau korang tahu WET WORLD WATERFRONT BP senang sangat da..
Tapi law dari BP ,BINDU tu sebelah kanan..








Ok sesampai ja kami kerumah HAJI ni tgh merawat pesakit dia..lalu di jemputnya kami masuk ke rumah…
Cerita punya cerita HAJI ni taw da mana maslah puncanya..ok la masa untuk  merawat…

Hihi dalam kesian tergelak tengok gelagat mama menahan sakit..tapi agak perit gak aku tengok..tapi lembut ja HAJI ni menyelesaikan masalah…
Alhamdulillah sekarang mama beransur seperti dulu..hanya allah yang tahu bagaimana kesakitan yang ditanggung oleh mama…



Comments

Popular Posts